niedziela, 9 marca 2014

Armia Huntera

Tak, obijam się i jestem całkowicie tego świadoma. Ale postaram się to naprawić (nic nie obiecuję!). Pojawiła się okazja do napisania, a mianowicie:

(Niestety, mój nowy nabytek nie posiada aparatu z wysoką rozdzielczością i jakość jest jaka jest. Na zdjęciu Drak.)

Hunter

Estrada StageBar 06.03.2014, Bydgoszcz

Bydgoscy Hunterianie długo czekali na kolejny koncert zespołu, bo aż 5 lat. Po takim czasie i wielu gorących prośbach fanów (w tym autorki, która "spamowała" pod każdym wpisem z rozpiską tras), Bydgoszcz wróciła do harmonogramu koncertowego Huntera. Tym bardziej po tej przerwie ten wieczór był nas swój sposób wyjątkowy.

Set rozpoczął się od "Wyznawców". Energia kawałka udzieliła się od samego początku wszystkim fanom pod sceną, którzy napierali na barierki. Kolejne "Imperium Maczety" i "Imperium Uboju". Ku mojej uciesze nie było aż tak wielu utworów z ostatniego albumu, chociaż muszę przyznać, że na żywo brzmią lepiej, niż w wersji studyjnej. Poza tym wybór padł jeszcze na "Imperium Strachu" oraz "Imperium Diabła" - jedną całkowicie lubianą przeze mnie z najnowszych kompozycji. 
Jednak perełkami były "Requiem" (odśpiewane po polsku), "Freedom" i "Misery". Świetnie było usłyszeć na żywo te już prawie 20-letnie kawałki. To prawie jak otworzenie starego albumu ze zdjęciami i wspominanie minionych chwil. Myślę, że tym dwóm sytuacjom towarzyszą podobne emocje. 
"Mirror of War" było już prawdziwym wybuchem mocny na sali. Tłum szalał. I kolejne "Siedem" dla chwilowej równowagi. Z "Królestwa" mogliśmy usłyszeć "Rzeźnię nr 6", "Dwie Siekiery", "Trumian Show" i "Samaela", podczas którego Drak paradował po scenie z mieczem, którym wskazywał na publikę na słowa "I ciebie!". Trzeba przyznać, że jego charyzma i świetny kontakt z publicznością bardzo pozytywnie wpływały na atmosferę koncertu. Poza tym po chłopakach widać, że lubią to, co robią i granie na żywo sprawia im ogromną przyjemność, tym bardziej dla tak entuzjastycznie nastawionych Hunterian.
Jedynym minusem był okrojony skład na scenie - brak Jelonka, który niestety się rozchorował, a tym samym zabrakło "Labiryntu Fauna" albo "Osiem".
Na sam koniec zaserwowany został "$mierci$miech", ale już po krótkiej przerwie na bis posypało się skandowane przez publikę "T.E.L.I...", "Imperium Trujki" oraz "Fallen". W ostatnim wystąpiła gościnnie zwyciężczyni (jedna z kilku) konkursu zorganizowanego przez zespół, w którym mogli brać udział fani z całego kraju, nagrywając własne wykonanie dowolnego utworu z repertuaru Huntera. Z pewnych przyczyn nie mogę jednak ocenić jej występu. ;) 
Ten prawie dwugodzinny koncert minął niesamowicie szybko. Osobiście miałam na początku wrażenie, że grali bardzo krótko. Ale po prostu dobra zabawa i energia koncertu robią swoje. Miejmy nadzieję, że już teraz Hunter nie zapomni na tak długo o Bydgoszczy i następnym razem przybędzie już z Jelonkiem. :)
Zresztą jak sami napisali na swoim facebookowym profilu: "Mamy nadzieję, że otworzyliśmy tym koncertem zupełnie nowy etap wizyt w Waszym Mieście :)". Cóż... więc czekamy!


2 komentarze:

  1. Cześć. Na bloga trafiłam przez kanał YT. Jako, że nie mam tam konta postanowiłam pozostawić komentarz na blogu:) Masz cudowny głos! Dlatego błagam, zainwestuj w mikrofon. Nawet taki prosty na usb znacznie poprawi jakość nagrań. Jako świeżo upieczona fanka postuluje, aby "for the forgotten one" nagrać raz jeszcze w nowej jakości ;p :D Żałuję, że nie było mi dane być na Bydgoskim koncercie Huntera, musiało być super. Pozdrawiam serdecznie
    Docha
    P.S. Gdybyś potrzebowała porad na temat sprzętu (mikrofony, kable, program do obróbki dźwięku itp) to służę pomocą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, dziękuję bardzo. :) Właśnie rozważam kupno mikrofonu, nawet nie takiego na USB, bo sądzę, że może mi się niedługo przydać. I bardzo fajnie, gdybyś mogła mi posłużyć radą odnośnie tego, na co zwrócić uwagę przy kupnie i nie wydawać jakiś przeogromnych sum, a mieć w miarę dobry sprzęt. Mam nadzieję, że jeszcze wejdziesz na bloga i odczytasz moją odpowiedź, bo niestety nie podałaś żadnych namiarów, żeby mogła się bezpośrednio z Tobą skontaktować.

    OdpowiedzUsuń